Tømrer Max Marius

Visuell identitet og grafisk materiale for firmaet Tømrer Max Marius. Max legger vekt på solid håndverk og et nært og tillitsfullt samarbeid med kunder.

Han trives med kreativt håndverk og retter seg mot folk som har et bevisst forhold til design, kvalitetsmaterialer og som vil føle seg «hørt og respektert av håndverkeren».

Oppgaven bestod derfor i å designe en profil som kommuniserer stikkord som håndverk, tradisjon, kvalitet og god formsans, samtidig som det hele oppleves trygt og nært.

Type Visuell identitet / Webdesign
Kunde Tømrer Max Marius AS
År 2020

Grafisk håndbok
For å sikre konsekvent stil gjennom grafisk materiale ble det designet en omfattende håndbok med retningslinjer for de forskjellige elementene.

«Fra tre til hus»
Logomerket symboliserer tømrerens rolle med å gjøre råmateriale om til et ferdig produkt, fra tre til hus.

Nettside

Logo og visuell identitet ble tatt i bruk ved design og utvikling av nettside til bedriften. Webprosjektet endte opp med å bli en effektiv one-pager med nok informasjon for potensielle kunder til å danne seg et bilde av hvem tømreren er og hvilken arbeidsfilosofi han ledes av, hvilke tjenester han tilbyr, og hvordan man tar kontakt.

Se på resultatet → maxmarius.no

Designleveransen inkluderte visittkort, flyers og et banner til arbeidsplass.