EyeCandy by Krogh Optikk

Krogh Optikk fylte 140 år i 2017 og ønsket derfor å utgi en jubileumsutgave av EyeCandy-magasinet. Hensikten med magasinet var å styrke butikkens posisjon innen mote, inspirere og informere kunder om sesongens motebilde innen briller. Som designer i Schjærven Reklamebyrå ble jeg satt til å ha ansvaret for magasinets nye layout og design. Magasinet ble både trykt i mykt og hardt omslag, og har stått utstilt i butikkene til Krogh Optikk i 2017.

Type Magasindesign
Kunde Krogh Optikk
År 2017

Et fleksibelt gridsystem
Oppgaven omfattet å lage malverk med et fleksibelt og funksjonelt gridsystem for tekst og bilder. Dette ble gjort for at magasinet skulle føles konsekvent og enhetlig tiltross for variasjonen i oppslagene.

Involverte
Byrå: Schjærven Reklamebyrå
Konsulent: Knut Røse
Art Director: Hege Moshovd Gulbrandsen
Grafisk designer: Emil Fabio H. Steinhov
Grafiker: Liv Margrethe Sletvold
Foto stills-serie: Catharina Caprino
Foto cover: Desiree Mattsson